liang ge xingqi - Reisverslag uit Sjanghai, China van Joyce Wildt - WaarBenJij.nu liang ge xingqi - Reisverslag uit Sjanghai, China van Joyce Wildt - WaarBenJij.nu

liang ge xingqi

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

20 April 2012 | China, Sjanghai

ni hao ni hao, week 2 alweer in het verre China en ik geniet nog steeds van elk moment hier! De tijd vliegt echt voorbij en ik heb ook niet de moeite genomen om een verslag te schrijven, maar bij deze dus. Al moet ik wel weer even in me geheugen graven naar wat ik ook alweer allemaal gedaan heb naast de lessen. Maandag begonnen we met mandarijn om 09.00 uur, daarna weer lekker lunchen bij sarahs en om 2 uur hadden we een masterclass, ik heb er niet zoveel van gevolgd, die vrouw sprak slecht engels en het was een saai onderwerp! 'S Avonds ben ik met jessica en 8 jongens gaan eten bij een gourmetrestaurant, was erg lekker en erg gezellig. Even geskypet met me beste vriendinnetje en daarna nog een potje gepoold met wat mensen.

Dinsdag weer een lesje mandarijn om 9 uur en smiddags weer een saaie masterclass van dit keer een man die slecht engels sprak, het ging over de wetgeving van china, heavy stuff dus.. 's Avonds lekker rustig avondje van gemaakt, een soort van pitabroodje met vlees gehaald bij een tentje vlakbij en lekker niks gedaan, eindelijk eens vroeg gaan slapen!

Woensdag was projectdag dus ik had met sharay afgesproken om te gaan enqueteren op de campus. Het is best lastig, maar ook wel leuk om andere internationale studenten aan te spreken. Heel gesprek gehad met een turkse gast, die maar bleef lullen over van alles en nog wat, maar dat was ook wel weer grappig. We zijn toch wel een dagje bezig geweest zo. Terug in het hotel heb ik gelijk maar een start gemaakt met me favoriete statistiekverwerkingsprogramma SPSS. 's avonds ging ik eten met daphne, lisanne, nicole, casper en amar bij de chinees in de straat. Daarna gingen we naar de skybar in Pudong. Op de 92e verdieping van het gebouw zat een mooie club. Het was ladiesnight, maar voor de gratis champagne waren we helaas te laat. En door de mist hadden we ook geen uitzicht.. Maar het was wel een gezellig avondje. Om 1 uur was het af dus erg laat waren we ook niet thuis. Omdat ik toen nog helemaal niet moe was heb ik samen met leon nog Chelsea Barca zitten kijken op de chinese tv. Dus uiteindelijk was het alsnog half 5 voordat het af was.

Toch best vermoeid zat ik om 9 uur in de les, dit keer eerst een masterclass en smiddags mandarijn. De masterclass ging over moderne chinese kunst, niet echt mijn ding dus, maar best leuk! Omdat onze lerares mandarijn zelf nog college had, begon de les pas om kwart over 3 en had ik dus even tijd om wat slaap in te halen. We hebben heerlijk in het zonnetje gelegen op een veldje op de campus. De les duurde tot half 6 dus we zijn daarna gelijk doorgegaan om wat te eten, bij sarahs maar weer voor de verandering, lekker een bordje penne! Eenmaal terug ben ik even lekker gaan douchen, biertje gehaald en gezellig op het dakterras gezeten met een groepje. Het was eigenlijk niet de bedoeling om uit te gaan, maar omdat leon en thomas om 12 uur jarig zouden zijn, zijn we toch nog even weg geweest. Club hollywood was het deze keer. Toen we bestelden kwamen we er achter dat ladiesnight hier op donderdag was en we hebben dus niks hoeven betalen, geen entree of wat dan ook. Dan is het fijn mojito's drinken ofniet? Nou goed het was dus weer erg gezellig!

Vandaag lekker weer een lesje mandarijn, we gingen een chinees liedje zingen, dat nogal in de hoogte ging op bepaalde stukken waardoor het allemaal erg lachwekkend klonk. Vanmiddag hadden we een masterclass van een journalist van het financieel dagblad, die ons aan de hand van foto's en filmpjes een mooi beeld heeft gegeven van china. Daarna even een lekkere watermeloensmoothie gedronken bij sarahs en net wezen eten met Dafne bij de japanner. Nu even niks, vroeg naar bed want de wekker staat op half 5!

kusjes!! xxx

  • 20 April 2012 - 13:21

    Melanie.:

    Haha wat is nou weer 'Mandarijn'? ik heb altijd geleerd dat dat een fruitsoort is haha.
    Jezus 92 verdiepingen, das toch niet gezond??
    Geniet nog maar lekker hoor want voor je het weet zit je weer thuis in het koude kikkerlandje.....
    xxxx

  • 20 April 2012 - 17:05

    Kees De Wildt:

    Ik vind alles wat ik lees te gek,nog veel plezier en tot ziens.
    Groetjes Oma en Opa Doei xxxx

  • 20 April 2012 - 19:10

    Mams :

    zo drukdruk druk met van alles en nog wat, en je verveel je niet zo te lezen en ook gezellig veel uit gaan lekker door de weeks en ook laat naar bed, en gezond vroeg weer op haaa haa , nou joyce veel plezier en zondag ochtend wil wel weer ff skype +- een uur of 11 nederlandse tijd als het lukt???? ik mis je elke dag weer hoor dikke kus mams

  • 20 April 2012 - 20:51

    Joyce:

    Ga nu naar Nanjing mam tot zondagavond dus skype wordt niks! xxx

  • 21 April 2012 - 15:51

    Brigitte:

    Je moeder vertelde dat ik je op deze manier kon volgen. Het is wel echt genieten van alles wat er gebeurt en wat je mee mag maken. Leuke verslagen mooi foto's geweldig verslag. Blijf je lekker genieten! Wij volgen je vanaf vandaag :-)
    Groetjes de Maatjes

  • 22 April 2012 - 07:38

    Je Vader:

    zo joyce als ik alles zo lees heb je het daar ontzettend naar je zin .dat is natuurlijk heel mooi .maar vandaag mis je wel het kampioensfeest van ado maar dat zal je minder erg vinden denk ik. verder hoop ik dat je nog veel plezier heb daar in het verre oosten en er veel wijze dingen opsteek. hier vanuit een regenachtig heemskerk waar we ons opmaken voor de wedstrijd van het jaar .op naar de top klasse.
    ps ik begin je wel te missen hoor groete en kusjes pap

  • 23 April 2012 - 02:47

    Joyce:

    Ja ik heb het zeker naar mijn zin en het is ook echt wel leerzaam! Zoals ik op de site lees heb ik zeker wat gemist pap! Mooi feestje geweest denk ik zo! En stiekem vind ik dat toch wel een klein beetje erg haha. Mooi spandoek hadden ze gemaakt voor ton en leuk dat ze ook echt een schaal hadden! Wij hebben een heel druk weekend in nanjing gehad maar daar zal ik later vandaag nog wel even een verslag van schrijven! Was wel erg indrukwekkend allemaal! Mis jullie ook hoor! Dikke kus vanuit een heerlijk zonnig Shanghai! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 16 Maart 2012
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 16814

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 13 Februari 2015

The trip of my dreams

30 Juni 2012 - 01 September 2012

Viva la France

05 April 2012 - 17 Mei 2012

Expeditie InChina

Landen bezocht: