2e weekend - Reisverslag uit Sjanghai, China van Joyce Wildt - WaarBenJij.nu 2e weekend - Reisverslag uit Sjanghai, China van Joyce Wildt - WaarBenJij.nu

2e weekend

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

15 April 2012 | China, Sjanghai

Maar weer eens tijd voor een verslagje, de laatste was alweer van donderdag en het is inmiddels zondag dus even een update. Vrijdag begonnen we zoals elke dag met een lesje mandarijn, een leuk lesje weer! smiddags uiteraard weer geluncht bij Sarahs waar ze dat lekkere westerse eten hebben en daarna hadden we een workshop marchall arts, ik had echt geen idee wat het was, ik dacht iets met kunst ofzo haha. Maar het bleek een soort tai chi te zijn een krijgsdans achtig iets, heel leuk om te doen. Aan het einde van de middag ben ik met die jongens gaan voetballen tegen een groep chinezen. Ze waren helemaal verbaasd dat ik mee deed. Aardig partijtje gespeeld van anderhalf uur en uiteindelijk net verloren met 8-7. Die chinezen bleven maar gaan. 's avonds heb ik gezellig gegeten met 2 jongens en 2 meiden uit de haarlem groep, lekker chinees. We gingen allemaal op tijd naar bed want de volgende dag moesten we om 7 uur in de bus zitten voor een excursie naar Hangzhou. Hangzhou is een heel toeristische plek in China, er bestaan verschillende mythes over het meer en de omgeving. We hebben een boottocht gemaakt naar het eiland in het meer, waar dan ook weer een meer in was, dus een meer in een meer. Heel apart en heel mooi. Mooie foto's kunnen maken. Daarna gingen we weer een stukje verder met de boot, naar een dijk in het meer, hier hebben we stukje overheen gelopen en gegeten in een beroemd restaurantje voor daar. Vervolgens gingen we weer een stukje met de bus naar een nabijgelegen theedorp. Het regende inmiddels lekker, maar dat gaf ook wel weer een aparte sfeer. Het was een drukke dag, want de eerste thee van het jaar werd geoost. Dit is zeer kostbare en kwalitatief zeer goede thee. Voor 500 gram rekende ze zo'n 2000 RMB dat is ongeveer 250 euro! We hadden een mooie route gelopen, maar moesten aan het einde heel lang op 1 bus wachten en waren dus ook pas om een uur of 9 weer terug in het hotel. Even een rustmomentje, bakkie noodles, biertje erbij, even douchen en gezellig met een groep op stap. We wilden naar de mgm club gaan, daar hadden we informatie over gehad van de vorige groep, maar die club bleek gesloten, falliet of wat dan ook. Dus naar een andere club, genaamd SOHO, hele hippe tent en ook weer voor 10 euro onbeperkt drinken. Was echt weer een super gezellig avond. Ik zal verdere details achter wegen laten! Het was in ieder geval weer lekker laat (of beter gezegd vroeg) geworden. Na een uurtje slapen gingen we met Jan mee naar een aantal marktjes in de stad, een oude boekenmarkt op een hele leuke locatie en een beesten markt, met allemaal krekels in doosjes en heel veel konijntjes en andere lieve beestjes in kleine hokjes bij elkaar. Heel zielig allemaal. Daar tegenover was een antiek/rommelmarkt. Een leuk armbandje, ring en een mooie antieke leren tas gekocht voor weinig! Afdingen is echt heel simpel hier. Beginnen ze bij 300 dan krijg je het ook voor 80 nog wel mee! Nou toen had ik het echt gehad, de lange dag vsn gister en het uurtje slaap van vanochtend braken me echt op. Dus samen met 3 anderen een taxi gepakt en even me bed ingedoken. Van een uurtje of 4 tot een uurtje of 7 en toen even wezen eten (weer lekker bij Sarah's op de campus). En nu lig ik lekker met me laptopje in bed. Even de voetbal uitslagen checken, ben weer trots op me clubbies! Nou Goodnight! xx

  • 15 April 2012 - 20:01

    Monique:

    Hoi meissie

    Met veel plezier lees ik je verslagjes, wat een ervaring!!! Hoe zijn die mandarijntjes daar? lekker zoet met veel pitten? Alle gekheid op een stokje, geniet lekker en heel veel plezier.

    Monique van Rixel

  • 15 April 2012 - 20:39

    Mams:

    leuke foto s joyce , en ik vond het ook leuk dat we weer geskype hadden vandaag, lekker ff bij gekletst nou dikke kus en pas goed op je zelf xxxxx mams

  • 18 April 2012 - 11:59

    Rita:

    Wat een leuke verslagen en foto's Joyce. Ik zou wel willen ruilen met je (voor een paar daagjes dan)!
    Heel veel plezier en blijf vooral schrijven...
    groetjes uit Beverwijk van ons alle 4

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 16 Maart 2012
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 16807

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 13 Februari 2015

The trip of my dreams

30 Juni 2012 - 01 September 2012

Viva la France

05 April 2012 - 17 Mei 2012

Expeditie InChina

Landen bezocht: