Time flies - Reisverslag uit Beijing, China van Joyce Wildt - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Beijing, China van Joyce Wildt - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

13 Mei 2012 | China, Beijing

De tijd vliegt als je het naar je zin hebt en tijd om een verslag te schrijven heb ik dus niet echt gehad en ook niet gemaakt moet ik eerlijk zeggen. Beijing is echt super! Woensdag gingen we naar het mausoleum van de grote leider Mao. Na bijna anderhalf uur in de rij in de brandende zon was je binnen 2 minuten langs het lichaam. Het deed mij eigenlijk niets, maar vele chinezen waren emotioneel en zelfs in tranen. Daarna was het tijd voor het nationaal museum. Ik voelde me beroerd! Was misselijk en had knallende koppijn. Samen met Ellis ben ik toen naar huis gegaan. Heb van 12 smiddags tot half 7 de volgende ochtend in bed gelegen. Had het ff nodig waarschijnlijk want de volgende dag was ik na de lunch weer helemaal de oude! Op die dag hebben we de Lamatempel en de Confuciustempel bezocht. Alle tempels lijken trouwens super veel op elkaar! We eindigden die dag bij het Huhai meer. Heel gezellig met allemaal barretjes en dakterrassen, lekker even gezeten met die meiden.

Vrijdag gingen we naar het oude en nieuwe zomerpaleis. Hier verbleven de keizers tijdens de zomer. Het oude was eigenlijk een ruine, dat is ook verwoest en geplunderd door westerlingen. Er was nog wel een doolhofje. Het nieuwe zomerpaleis was nog wel in stand. Allemaal mooie gebouwen die ook weer leken op de eerder bezochte tempels. We zijn helemaal naar boven gelopen waar we een prachtig uitzicht hadden over het gebied. S avonds gezellig gegeten met en groepje en nog 2 andere nederlanders en een amerikaan die we hier hebben ontmoet!

Gister hadden we alleen een ochtendprogramma: de tempel van de hemel. Jaja alweer een tempel. Maar deze was rond, want rond staat voor hemel. S middags ben ik met een paar meiden naar de fakemarket geweest. Nog even de laatste souvenirtjes gekocht en daarna met een ander groepje weer naar het huhai meer geweest, gezellig wat drankjes gedaan op t dakterras. Amar had geregeld dat we voor 100RMB onbeperkt konden drinken dus dat was top!

Vandaag waren we vrij. Na anderhalf uur langer uitslapen dan normaal en het heerlijke ontbijtje wat we hier hebben ben ik met Nicole en Lisanne naar de Beijing Zoo gegaan. Gezellig panda's kijken. Al die dieren daar zagen er trouwens erg slecht en zielig uit. Ze hebben geen water en die stomme chinezen voeren ze van alles en nog wat en vinden het ook erg leuk om stenen naar slapende leeuwen te gooien. Alles voor een goede foto! Die dierentuin was trouwens wel super goedkoop voor omgerekend 2,50 ben je binnen.

Nu moeten we de koffers weer inpakker want morgen slapen we bij de qing graven en dinsdag is het tijd vor het hoogtepunt van deze reis; DE MUUR!

Tot over 4 dagen! Xxxxx

• 14 Mei 2012 - 09:05

Mams:

fijn dat je weer een beetje beter voel joyce , en nog bedankt voor je mailtje sorry dat we niet terug geschreven hebben, bij deze dan , we missen je en zijn erg blij dat je donderdag weer thuis kom, als ik liedjes van di-rect hoor schiet ik vol joyce , nou schat nog veel plezier daar nog een tot donderdag dikke kus mamsxxxxxxxxxxxxxx