Zaijan Shanghai Ni Hao Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Joyce Wildt - WaarBenJij.nu Zaijan Shanghai Ni Hao Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Joyce Wildt - WaarBenJij.nu

Zaijan Shanghai Ni Hao Beijing

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

08 Mei 2012 | China, Beijing

Ni hao Ni Hao,

Ons 2e dagje in Beijing zit er alweer bijna op! Time flies when you're having fun!

Zaterdag hadden we nog excursiedag vanuit Shanghai, na een heel stuk met de metro kwamen we in Nanxing. We gingen naar een hele mooie tuin en daarna naar een gezellig wijkje waar je de lekkerste dumplings van het land kon eten. Ik vond ze wel lekker, maar niet dat je zegt van wauw dit zijn ze! 's avonds hebben we gegeten bij de bbq om de hoek bij het hotel, dat was wel echt super lekker!

Zondag moesten we om 12 uur uitchecken. Daphne en ik waren al eerder klaar dus gingen ook maar meteen uitchecken. Het was erg mooi weer dus daar wilden we van genieten, helaas moesten Sharay en ik nog een aantal enquetes verwerken.. Om 17;00 zaten we allemaal gereed in de bus, op naar het treinstation voor de 12-urige treinreis naar de hoofdstad.

De trein was vrij nieuw en ook bijzonder lang. We hadden soft-sleeper klasse, dus een compartiment met 2 stapelbedden. Echt soft waren ze trouwens niet, maar ik ben blij dat ik heb kunnen slapen want eenmaal aangekomen in Beijing gingen we met de bus naar het hotel, hier hadden we anderhalf uur voordat de eerste excursie begon; het Dashanzi art district stond op het programma. We kregen een kort verhaaltje over het gebied, wat lijkt op een oud-duits industrieterrein, waar nu vele expositieruimtes en beelden te vinden zijn. We mochten gelukkig op ons eigen tempo een rondje maken, dus eerst een lunch en wat drinken op een terrasje en vervolgens toch wel nog even wat kunst bekeken. 's Middags gingen we naar het Olympisch dorp, met het vogelnest stadium en het watercube zwembad. Best leuk om te zien en samen met Lisanne, Nicole en Sharay ben ik nog langer gebleven om beide gebouwen in het donker te zien en op de foto te zetten uiteraard.

Vandaag was het tijd voor de toeristische attractie van Beijing: de Verboden stad. Dit was het enige op het programma, dus ik dacht ooooh dat wordt een rustig dagje. Niets is minder waar, want we gingen er te voet naar toe, door een gezellig straatje, over de noord-zuid as en over het Tian'anmen plein en de stad zelf is zoals de naam al zegt een stad op zich! Daar konden we de dag wel vullen! Om 8 uur gingen we bij het hotel weg, om kwart voor 5 waren we weer terug. Ennn om kwart over 6 moesten we weer klaar staan voor vertrek naar de Kong Fu show, te voet en per metro!! Die show was trouwens super gaaf, was er echt van onder de indruk! Na een gezellig theetje bij Nicole en Lisanne op de kamer is het nu bedtijd! Morgen om 7;15 uur ontbijt!

Nog 9 daagjes!!! xxx

  • 08 Mei 2012 - 16:41

    Je Vader:

    zo op de eind plek gekomen en nu nog heel veel zien daar en nog 9 dagen genieten .maar ik mis je wel hoor en hoop je snel weer te zien.
    groetjes je vader

  • 08 Mei 2012 - 20:55

    Chantal:

    Hey Joyce! Klinkt allemaal super leuk! Veel plezier en geniet er nog even van! XXX Ome Atte, Tante Marieke, Chan & Roos

  • 08 Mei 2012 - 21:02

    Mams:

    weer zn leuk verhaal joyce , fijn om te horen dat je het nog steeds naar je zin heb, maar toch ook wel erg vermoeiend is, maar je zie veel en dat maakt je rijk, maar ik begin je nu wel ontzettend te missen hoor , maar ik ben aan het aftellen nog 9 dagen, nou joyce nog veel plezier daar nog groetjes liefs mams kees en mandy dikke kussen moppie xxxxxxxxxxxxxx

  • 09 Mei 2012 - 09:16

    Opa De Wildt:

    Ik vind je te bewonderen.Zo in een vreemd land en je dan zo ongecompliceerd bewegen klasse.straks wil je niet meer terug naar Holland,dat vind je dan te klein en bekrompen.
    Joyce de groetjes van Oma en Opa de Wildt.
    Doei,xxx

  • 09 Mei 2012 - 09:57

    Joyce De Wildt:

    wat een lieve reacties allemaal! ik sta er zelf ook van te kijken hoe makkelijk het eigenlijk is om je in zo ver land te redden, maar ik ben natuurlijk nooit helemaal alleen, gelukkig! en ik wil zeker nog wel terug naar Holland hoor opa! vandaag hebben we het lijk van Mao mogen bewonderen, toch bizar hoe mensen daar bij staan te huilen. ik vraag me af of het zijn echte lijk is! maar ik ben nu ook wel aan het aftellen hoor! nog 8! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 16 Maart 2012
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 16808

Voorgaande reizen:

10 November 2014 - 13 Februari 2015

The trip of my dreams

30 Juni 2012 - 01 September 2012

Viva la France

05 April 2012 - 17 Mei 2012

Expeditie InChina

Landen bezocht: