Over de helft - Reisverslag uit Sjanghai, China van Joyce Wildt - WaarBenJij.nu Over de helft - Reisverslag uit Sjanghai, China van Joyce Wildt - WaarBenJij.nu

Over de helft

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

29 April 2012 | China, Sjanghai

Ni Hao, daar zijn we weer! Zal het dit keer wat korter houden, dan blijft het nog leuk om te lezen!

Ik was gebleven bij dinsdag, zoals altijd begon de dag met een lesje mandarijn, wat altijd leuk is, vooral als we spelletjes gaan doen. Dit keer was het stoelendans, met ze 6e om 4 stoelen heen lopen en als de lerares stopte met trommelen gaan zitten, de 2 die overbleven moesten dan een dialoogje oefenen. Heel hoog kleuterklas gehalte dus, maar wel heel erg leuk! Het was mooi weer, dus na de les even snel wat halen van de kamer en even wat te lunchen en toen lekker op het gras gaan liggen tot om 3 uur de les van onze Amerikaan Steven Weathers begon. De man is hier een beroemdheid en vind zichzelf ook heel wat, heel interessant dus.. Na de les nog even in het zonnetje gezeten en 's avonds weer lekker chinees gegeten met dafne, jeroen, axel en casper. Even een lekker wijntje gehaald en nog even gechillt op het dakterras.

Deze woensdag een halve projectdag, want we hadden eerst een bedrijfsbezoek bij PWC. We moesten dus weer netjes in pak en dit keer gingen we helaas niet met de taxi. Dus lekker op onze hakjes naar de metro lopen en het was druk en warm, niet normaal. We kregen een presentatie van 2 Nederlanders, waarvan de presentatieskills niet erg goed waren en het de groep dus moeilijk kon boeien. Na de presentatie gingen ik en sharay even lekkere broodjes halen bij de franse bakker bij het metrostation en gingen we met brenda en nicole terug naar het hotel, zodat wij snel naar de campus konden om aan ons project te werken. Het ging erg lekker en we zijn nu dus ook klaar met enqueteren, nu het verwerken nog... Ik had eenmaal terug in de hotelkamer wel al gelijk een start gemaakt met spss. Lekker kipnuggetje erbij van de KFC en knallen maar! 's Avonds moesten we naar een klassiek concert op de campus, wat een hel was dat zeg. Heel veel mensen vonden het mooi, maar het is gewoon echt niet mijn ding, ik was blij dat ik wifi had, dan kon ik tenminste nog ff socialisen op whatsapp. Daarna heb ik 2 uur achter skype gezeten, uurtje met shar en een uurtje met me kleine zusje. Even afkoelen op het dakterras en lekker slapen.

Donderdag weer mandarijn, deze keer gingen we een knipkunstwerkje maken, heel leuk en weer een heel hoog kleuterklasgehalte.. De masterclass was waarschijnlijk niet erg interessant aangezien ik niet zo gauw kan vertellen waar het ook alweer over ging. De avond was wel erg leuk, we waren uitgenodigd voor de koninginnedagreceptie van het consulaat. Het was in een zaal van een luxe hotel, met allemaal lekkere hapjes en drankjes! De blokjes kaas, bitterballen en een lekker wit wijntje deden t em!

Vrijdag natuurlijk weer een lesje mandarijn op kleuterschool niveau, dit keer moesten we een zin uitbeelden en op een manier wat mij aan de lama's deed denken doorgeven. Daarna kregen we allemaal een cijfer en moest je een zin maken met ik ben nummer... en ik geef em door aan nummer... en dat nummer moest dan snel reageren met dezelfde zin, maar dan weer met een ander nummer. Als je te laat reageerde moest je iets voor de klas doen. Na de les ben ik met dafne en jeroen naar de subway gelopen om lekker een broodje te halen. Terug op de campus hebben we weer heerlijk van de zon genoten. Vandaag hadden we 2 masterclasses, 1 van een vrouw van de communistische partij en 1 van een nederlandse man met een bedrijf hier. Daarna bij Sarah's gegeten en vroeg naar bed gegaan.

Gister hadden we ipv volgende week zaterdag een dag vrij. Het weer was weer prachtig dus we wilden naar het strand, maar... daphne en ik hadden geen bikini meegenomen, dus we wilden eerst niet gaan. Toen kwamen we op het geniale idee om eerst naar de H&M in pudong te gaan om een bikini te kopen en daarna naar de overkant om gezellig met de rest op het kunstmatige strandje te chillen. Heerlijk! 's Avonds gingen we naar de voetbalwedstrijd Shanghai Shenghua vs. Shendong. Echt een aanrader hoor, chinees voetbal (NOT). Wat een drama is dat! We hebben niet eens een doelpunt gezien.. Terug in het hotel even een biertje op het dakterras en Geer&Goor gekeken met dafne, anne, iris, jeroen, axel en sven. En daarna leker slapen..

Vandaag hadden we excursie naar moderne kunst tentoonstellingen of wat het ook was. Niet heel boeiend. Na een paar uurtjes mochten we ons eigen gang gaan en ben ik met anne even naar de fakemarket geweest. Zij ging wimperextensions laten zetten en ik moest nog even soevenirtjes halen voor de twins en moeders. Nu zitten we lekker op de kamer, even niks! Om half 9 hier is het tijd voor DE wedstrijd.

Zo is het toch nog een lang verslag geworden. Misschien moet ik wat vaker schrijven,dan kan ik t kort houden.. hihi xxxxxx