Shang ke - Reisverslag uit Sjanghai, China van Joyce Wildt - WaarBenJij.nu Shang ke - Reisverslag uit Sjanghai, China van Joyce Wildt - WaarBenJij.nu

Shang ke

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

10 April 2012 | China, Sjanghai

Ni Hao!

Gister de eerste dag op de university. Eerst een praatje van de directeur van het international centre, ook moesten we een kort mondeling testje doen en daarna een welkomstlunch in het guesthouse. Typisch Chinees, maar dit keer zaten er veel lekkere dingen bij! En smiddags een workshop caligrafie, dus echt de chinese karakters schrijven met een kwast. Heb me naam leren schrijven en ken nu ook de betekenis ervan, namelijk: vasthoudend en liefdevol, mooi toch? smiddags hadden we even een momentje niks, ook wel fijn.'s Avonds met me kamergenootje en 4 anderen lekker Japans gegeten, ook weer eens wat anders en heel erg lekker. Beetje te vergelijken met jou nasi mam! Een macflurry als toetje, maar die viel me erg tegen.. Daarna nog een biertje gedaan op het dakterras. Bier is hier trouwens voornamelijk te koop in 0,6 liter flessen en kost maar 50 eurocent! Vanochtend begonnen we met de eerste les mandarijn, we waren in 2 groepen gedeeld op basis van het testje van de dag ervoor. Ik had natuurlijk een plusje hahah dus ik zit in groep 1. Toch was het heel veel herhaling en is het nog niet echt moeilijk. Na 2 uur lang pauze en een heerlijk chinees soort pannekoek met kaas, ham, ei, sla en een sausje als lunch en een potje pingpong kregen we een masterclass van een Amerikaan die hier lesgeeft. Best leuk allemaal. Straks gaan we lekker borrelen en onze buddies ontmoeten en morgen een masterclass en projectdag! Nou take care peopleeee.

Dikke kus vanuit Shanghai xx

• 10 April 2012 - 11:30

Jenn:

Joycie ! heb net ff al je verslagen zitten lezen, maar klinkt allemaal erg aantrekkelijk! :p heel heel heel veel plezier en succes nog geniet ervan ! xx

• 10 April 2012 - 15:03

Mams:

leuk om dat allemaal te lezen joyce en dat skype vond ik erg leuk gisteren om je ff te zien , in A Dam was het ook erg leuk en gezellig maar wel slecht weer het leek gisteren wel herfst hier dus goed weer om in de kroeg te zitten, oh kees en mandy willen alle 2 een zwarte koptelefoon , nou mop tot mails en veel succes maar weer daar dikke kus van ons XXXXXXX mams